FANDOM

My Little Pony Friendship is Magic logo.png

הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם (באנגלית: My Little Pony Friendship is Magic) היא סדרת אנימציה המבוססת על הזיכיון המפורסם של הסברו, "הפוני הקטן שלי". הסדרה עלתה לשידור ב-10 באוקטובר 2010 בערוץ The Hub של הסברו, הנקרא כיום Discovery Family נכון ל-13 באוקטובר 2014. כעת, נמצאת הסדרה בעונתה החמישית. התגלמות זו של הזיכיון מכונה הדור הרביעי של "הפוני הקטן שלי", או G4. הסדרה פותחה לטלוויזיה על ידי לורן פאוסט, הידועה בשל עבודתה על שני זיכיונות פופולריים ומשובחים של קרטון נטוורק, דהיינו "בנות הפאוור פאף" ו-"בית פוסטר לחברים דמיוניים".

בסדרה מככבת פוני חדת-קרן בשם טוויילייט ספארקל, תלמידה של הנסיכה סלסטיה, שליטת הארץ הקסומה אקווסטריה. הנסיכה נותנת לטוויילייט משימה ללמידה על חברות ושולחת אותה ואת עוזרה, דרקון תינוק בשם ספייק, לפוניוויל. שם, הם פוגשים כמה פונים מעניינים, ובהם ריינבו דאש אוהבת הפעולה, רריטי הזוהרת, אפלג'ק החרוצה, פלאטרשיי הביישנית, ופינקי פאי ההיפראקטיבית. ביחד, הן יוצאות להרפתקאות, פוטרות בעיות שונות, ולומדות על קסם החברות.

פיתוח והפקה עריכה

את הסדרה פיתחה לורן פאוסט עבור הסברו בתור תחדיש לזיכיון "הפוני הקטן שלי". פאוסט הציגה את סדרת הצעצועים וסדרת האנימציה משלה, "Milky Way and the Galaxy Girls", למנהלת אולפני הסברו, ליסה ליכט, וליכט ביקשה ממנה להמציא גרסה חדשה לזיכיון "הפוני הקטן שלי". הפיתוח התחיל ב-2008, והעונה הראשונה הופקה במשך 2009. ג'ייסון טיסן תכנן והנפיש סרטון קצר בן 2 דקות לאישור פאוסט והסברו. בסרטון הקצר ששימש במהלך הפיתוח המוקדם, דיבבה טרה סטרונג את פינקי פאי. הקהל העיקרי של הסדרה הוא ילדות בנות 4-12, ופאוסט עיצבה את הסדרה על מנת שהורים יכלו להנות מצפייה בה עם בנותיהם. הסדרה גרמה להיווצרות קבוצת מעריצים מבוגרים. לפי דיווחים כספיים של DHX Media ,DHX Media הרוויחה בערך 6 מיליון דולר קנדי לשנה מהפקת שלושת העונות הראשונות של הסדרה.

צעצועים ומרצ'נדייז עריכה

ערך מורחב: צעצועים
ראו גם: מרצ'נדייז

"הפוני הקטן שלי: חברות היא קסם" קשורה בחידוש סדרת צעצועי "הפוני הקטן שלי" ב-2010, שבו דמויות ופלייסטים התבססו עליה.

דמויות עריכה

ראו גם: רשימת דמויות

פונים עריכה

ערך מורחב: פונים

בסדרה ישנן שישה דמויות פוני ראשיות ומגוון רחב של דמויות משנה ודמויות רקע. כשהפונים מתבגרים, הם מקבלים קיוטי מארקים על צלעותיהם, המייצגים את מטרותיהם או ייעודיהם בחיים.

סוגי פונים עריכה

ישנם שלושה סוגי פונים עיקריים:

  • פוני אדמה: פונים רגילים. מייסדי פוניוויל היו מגזע זה. הם קרובים יותר לטבע משאר הפונים ולעתים נוטים לביצוע עבודה ידנית. הם לא מכונפים ולא בעלי קרניים.
  • פגסי או פוני פגסוס: פונים בעלי כנפיים המסוגלים לעוף וללכת על עננים.
  • חדי קרן: פונים בעלי קרניים ויכולות קסומות בולטות יותר, המיוצגות באמצעות אור סביב הקרן כאשר הן בשימוש. רבים מהם עושים שימוש בטלקינזיס, אך כמה מהם משתמשים גם בסוגי קסמים אחרים.

מחוץ לשלושת הסוגים, הנסיכה סלסטיה, הנסיכה לונה, הנסיכה קיידנס וטוויילייט ספארקל הן בעלות כנפי פגסוס, קרן חד-קרן, ותלוי בתיאור, קסם פוני אדמה. בסדרה, הן נקראות אליקורנים. הן לסלסטיה והן ללונה יש כוח יוצא דופן, המאפשר להן להעלות את השמש ואת הירח. לקיידנס יש את כוח האהבה, שלדברי טוויילייט, מאפשר לה להפיץ אהבה בכל מקום בו היא נמצאת, ומסוגל לשכך את הריב בלבבותיהם של שני פונים. לטוויילייט היכולת להפיץ את קסם החברות ברחבי אקווסטריה.

דמויות ראשיות עריכה

Necklaces without Elements S04E02.png

מימין לשמאל: אפלג'ק, ספייק, פלאטרשיי, רריטי, טוויילייט ספארקל, ריינבו דאש ופינקי פאי.

  • טוויילייט ספארקל: הדמות הראשית. פוני אליקורן (חדת-קרן לשעבר) בעלת גוף סגול בהיר ורעמה וזנב בצבע אינדיגו עם פסים ורודים וסגולים. היא לומדת באופן נרחב ובעלת יכולות קסומות יוצאות דופן. כיום היא אחת מנסיכות אקווסטריה. רוחה מייצגת את אלמנט הקסם.
  • אפלג'ק: פוני אדמה אתלטית וחזקה בעלת גוף כתום ורעמה וזנב בלונדיניים. היא תכליתית ומהימנה, ותמיד מוכנה לעזור לכולם בכל דבר. אפלג'ק נולדה למשפחת פונים גדולה בעלת שמות הקשורים לתפוחים, המנהלים חוות, פרדסי תפוחים, עסקים וכו'. היא חובשת כובע סטטסון בצבע חום. רוחה מייצגת את אלמנט היושר.
  • ריינבו דאש: פוני פגסוס אתלטית בעלת גוף בצבע תכלת, ורעמה וזנב צבעוניים. היא אמיצה ונועזת, ומסוגלת גם להיות קונדסית ויהירה. יש לה יכולת מהירות גבוהה, ואת היכולת לפינוי השמיים מעננים. רוחה מייצגת את אלמנט הנאמנות.
  • פינקי פאי: פוני אדמה בעלת גוף ורוד ורעמה וזנב בצבע מג'נטה. היא פטפטנית למדי, קצת טיפשה, ובעלת התנהגות מצחיקה. היא נהנית גם לשיר ולעשות תעלולים. רוחה מייצגת את אלמנט הצחוק.
  • פלאטרשיי: פוני פגסוס בעלת גוף צהבהב ורעמה וזנב בצבע ורוד. היא ביישנית מאוד ורוב הזמן שקטה בקרבת אחרים, אבל בעלת חיבה רבה לבעלי חיים ולטיפול בהם. רוחה מייצגת את אלמנט החסד.
  • רריטי: פוני חדת-קרן בעלת גוף לבן ורעמה וזנב בצבע סגול. היא אלגנטית מאוד ומעוניינת באופנה. אף על פי שלפעמים מתחשק לה להיות מרכז תשומת הלב, היא תמיד נמצאת כדי לעזור לחבריה. רוחה מייצגת את אלמנט הנדיבות.
  • ספייק: דרקון צעיר סגול וירוק. הוא עוזרה של טוויילייט וידידה הטוב. לכאורה, הוא מאוהב ברריטי. הוא בוקע מביצתו בזכות טוויילייט בפלאשבק בפרק "The Cutie Mark Chronicles". הוא גדל עם חמדנות, כפי שניתן לראות בפרק "Secret of My Excess". הוא יותר מעדיף לבלות עם פונים מאשר עם אחרים מסוגו.

יריבים ראשיים עריכה

בכל פרק שבו יש שני חלקים, וגם בסרטים, ישנו נבל ראשי אשר בדרך כלל מובס בסוף החלק השני. כל עונה מתחילה ומסתיימת עם פרק בעל שני חלקים, מלבד העונה הראשונה, שהסתיימה עם הפרק "The Best Night Ever", והעונה השלישית, שהסתיימה עם הפרק "Magical Mystery Cure".

פרקים עריכה

ראו גם: רשימת פרקים

כל פרקי הסדרה מדורגים TV-Y "לכל הגילאים".

דיבוב עריכה

ראו גם צוות וקרדיטים

קולות דיבור עריכה

קולות שירה עריכה

מרבית צוות המדבבים מכיל מדבבים קנדים. הם מחברת Ocean Productions הקנדית, והקולות מוקלטים בוונקובר, קנדה, מלבד טרה סטרונג, המקליטה את כל משפטיה בביתה בלוס אנג'לס, ולפעמים נוסעת לוונקובר על מנת להקליט עם שאר המדבבים.

שידורים בינלאומיים עריכה

ערך מורחב: שידורים בינלאומיים
לרשימת שינויים אשר נערכו בגרסאות הבינלאומיות של FIM, ראו /שינויים בינלאומיים.

הסברו, החברה בעלת המותג, רואה בשיווק בינלאומי מקור הכנסה חשוב. הסדרה והמדיה הקשורה משודרת ברחבי העולם.

גלרייה עריכה

ראו גם עריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית